Proces "4 O"

Program se realizuje u fazama koje se međusobno prepliću, rezultati jedne faze informišu i prethodne i naredne faze, proces realizacije je iterativan i podseća na spiralu.

OSVETLIMO

lokalno specifične demografske izazove

  • Identifikujemo lokalno specifične demografske izazove, ključna populaciona pitanja kojima ćemo se kroz program baviti, relevantne aktere koje uključujemo u sve faze procesa, kao i pravce budućeg delovanja i prve ideje o intervencijama.
  • Sprovodimo sastanke i razgovore sa ključnim akterima iz različitih sektora, posebno dizajnirane radionice, analizu lokalnih dokumenata, specifično osmišljena istraživanja u lokalnoj sredini.
  • Akteri mogu biti različite gradske službe, institucije, organizacije, poslodavci, pojedinci, neformalne mreže, građani, formalne i neformalne obrazovne institucije, grupe pojedinaca…
  • Ključni izazovi i pitanja se razlikuju u različitim lokalnim samoupravama i među njima se mogu naći manjak radne snage, manjak prilika za lični i profesionalni razvoj mladih, izbor i dostupnost usluga za porodice i starije sugrađane, prilagođenost otvorenih javnih prostora potrebama građana…

OSMISLIMO inovativne intervencije

  • Detaljna razrada ključnih pitanja i pravaca delovanja i njihovo prevođenje u program, mere, operativni plan intervencija
  • Svako pitanje i pravac delovanja se pažljivo razmatraju i zajednički „prevode“ u aktivnosti koje su izvodive, imaju dugoročan efekat na više ciljnih grupa, uključuju više aktera i otvaraju nove putanje razvoja.
  • Osmišljavamo kroz niz sastanaka i specifično dizajnirane radionice u kojima učestvuje tim za podršku, predstavnici lokalne samouprave, odabrani ključni akteri.

OSTVARIMO plan

  • Realizacija osmišljenih intervencija u saradnji sa odabranim akterima prema dogovorenom planu.
  • Realizacija svake intervencije podržana je od strane lokalnih timova koji su formirani tokom prethodnih faza.
  • Plan se po potrebi prilagođava u skladu sa učenjem tokom realizacije intervencija.

OCENIMO sprovedene intervencije kroz kontinuirano praćenje i dinamičko učenje

  • Praćenje i učenje traje paralelno sa svim opisanim fazama.
  • Svaka faza će iznedriti određeno saznanje, lekciju i/ili produkt koji šire korpus znanja o demografskim pitanjima i kako se njima možemo baviti – kontinuirano proveravamo sebe koliko kvalitetan odgovor dajemo na ključna populaciona pitanja koja smo postavili.
  • Znanja informišu i prethodne i faze koje slede, tako da je proces „4 O“ iterativan i neke faze se mogu proći i po više puta ukoliko se za to ukaže potreba.